WYCIECZKA KLAS SZKOŁY BRANŻOWEJ DO WARSZAWY

poznajpo 2021W środę 8 grudnia 2021 roku , klasy branżowe I stopnia ( 1 BP, 2 BP, 3 BG) Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Technicznych w Lipsku,  wzięły udział w jednodniowej wycieczce do Warszawy w ramach projektu Ministra Edukacji i Nauki „Poznaj Polskę”.

Program wycieczki miał na celu poznanie naszego dziedzictwa narodowego i kulturowego oraz popularyzację osiągnięć polskiej nauki. Podróż do Warszawy, upłynęła w miłej, radosnej atmosferze. To była nasza pierwsza wycieczka, podczas dwu-letniej a nawet i trzy-letniej edukacji w murach naszej szkoły. Pierwszym miejscem , jakie zwiedziliśmy było Muzeum Powstania Warszawskiego. Zwiedzając muzeum, spacerowaliśmy po granitowym bruku. W tle słychać było dobiegające z filmu wybuchy bomb. Z wielkim wzruszeniem obejrzeliśmy film nagrany  z lotu ptaka, na którym uwieczniono zburzoną Warszawę. Nam wszystkim zakręciła się łezka w oku. To niesamowite miejsce, ważne dla każdego Polaka, który powinien znać swoją historię. Kolejnym miejscem był Pałac Królewski- Muzeum, Rezydencja Królów Rzeczypospolitej. Nie mogliśmy wyjść z podziwu, jak zburzony podczas wojny, został przepięknie odrestaurowany. Obejrzeliśmy  oryginalne obrazy Rembrandta oraz płótna Bernarda Bellotta, zwanego Canalettem.  Zwróciliśmy uwagę na  Salę Senatorską, w której w 1791 roku uchwalono Konstytucję 3 Maja – pierwszą w Europie i drugą na świecie. Znaczna większość z nas była tu po raz pierwszy. Przepiękne sala, komnaty, piękne malarstwo będziemy wspominać przez kolejne lata. W dalszej części wycieczki przeszliśmy na Trakt Królewski. Mimo chłodu, nie narzekaliśmy. Dzięki  naszej pani przewodnik, miło było  wysłuchać fachowej wiedzy na temat zabytków,   miasta , oraz ciekawostek  z życia króla Jana Sobieskiego i jego żony Marysieńki. Z Traktu Królewskiego, podążyliśmy pod Pomnik Nieznanego Żołnierza oraz Pomnik Ofiar Tragedii Smoleńskiej. Oddaliśmy należny  hołd . Następnie udaliśmy się do Wilanowa. Przepiękny pałac i ogród. Pałac został wzniesiony w latach 1681-1696 dla króla Jana III Sobieskiego i Marii Kazimiery. Autorem projektu był Augustyn Locci. Dowiedzieliśmy się, że  ówcześnie nazwa wioski,       w której budowano obiekt brzmiała Milanów. Niedługo potem zmieniono ją na Villa Nova (nowa willa). To jeden z najpopularniejszych zabytków stolicy.  Co nas urzekło to to, że pałac jest  symbolem  królewskiej miłości do ukochanej kobiety, którą uwieczniono na zawsze w murach Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie. Piękno i majestat tego miejsca zachwycił  każdego. Czuliśmy się jak w imperium.  Zziębnięci po wycieczce,  udaliśmy się na przepyszny, ciepły obiad w restauracji  u podnóża Stadionu Narodowego. Najedzeni, zadowoleni z przebiegu wycieczki , mogliśmy wracać do domu. Wyrażamy podziękowania za organizację tak wspaniałej wycieczki, dzięki której mogliśmy zwiedzić miejsca ważne dla wszystkich Polaków.