MATEMATYKA Z FUNDACJĄ Mbanku

mbank 2021Pod patronatem fundacji MBanku,  Zespół Szkół Ogólnokształcących i Technicznych w Lipsku zrealizuje projekt pt. "Z matematyką od historii przez ekonomię do inwestycji".

Zasadniczym celem projektu jest popularyzacja matematyki i pokazania jej ludzkiego wymiaru przez poznanie sylwetek wybitnych matematyków oraz nauka praktycznego wykorzystania umiejętności matematycznych w życiu codziennym. Zajęcia odbywają się on line na platformie Teams. Do projektu zgłosiło się 35 uczniów z klasy II Log i II LOp.
Projekt zakłada poznanie przedmiotu od innej strony niż zakładaprogram nauczania. Jego zadaniem jest ukazanie związku między umiejętnościami matematycznymi, a ekonomią i zagadnieniami finansowymi. W pierwszym etapie uczniowie przybliżą sobie historię matematyki od starożytności do czasów współczesnych. Poznajątakże dzieje nauczania przedmiotu oraz odkrycia i osiągnięcia wybitnych matematyków.W projekcie planuje się zaprezentowanie m.in. takich sylwetek jak: Pitagoras, Arystoteles, Euklides, Fibonacci, M.Kopernik, B.Pascal, R.Elliott,F.Gauss, S.Banach,W.Sierpiński. W drugim etapie uczniowie zapoznają się z funkcjonowaniem rynków finansowych – giełdy, bankowości, zagadnień z zakresu ubezpieczeń emerytalnych itp. W ramach wstępu do ekonomii i inwestowania zakłada się przeprowadzenie zajęć na temat: konstrukcja ciągu Fibonacciego, teoria fal Elliotta, procent składany, oprocentowanie kredytów i depozytów, Inflacja, deflacja, przegląd rodzajów  papierów wartościowych obligacje,akcje,kontrakty,opcje, ETF, porównanie dochodowości,Lewar  w inwestycjach, zastosowanie teorii fal i ciągu Fibbonaciego w praktyce,wprowadzenie do gry Super Farmer,emerytura ( I i II filar, IKE, IKZE, PPK). Projekt zakłada również naukę rozważnego podchodzenia do spraw finansów m.in. podpisywanieumów finansowych i naukę operowania pieniędzmi w grach symulacyjnych. Zakłada się, że uczestnik projektu bardziej zainteresuje się zagadnieniami ekonomicznymi potrzebnymi w codziennym życiu. Może to wpłynąć w przyszłości na wybór przez uczestników zajęć ekonomicznych kierunków kształcenia. Jest on adresowany jest do uczniów–chłopców i dziewcząt, głównie z klas II liceum i technikum przygotowujących się wkrótce do matury i będących przed wyborem kierunków kształcenia. Zagadnienia projektowe są realizowane w formie zajęć on-lin na platformie Teams, co pozwala również docierać do domów i rodzin uczestników projektu. Zagadnienia finansowe nie są powszechnie obecne w domach, a współczesna rzeczywistość wymaga, by je przybliżać i popularyzować. W ramach projektu planuje się przeprowadzenie testu sprawdzającego oraz zorganizowanie turnieju w grze Superfarmer. Uczestnicy otrzymają dyplomy i certyfikaty ukończenia projektu.


praktyki-zagraniczne

edziennik

naukazdalna

 

praktyki-zagranicznestan powietrza

 fundusze1

internat 01

 

ksztalceniedeklaracja1

 

100latniepodle

liceum-roku-2014

starostwo-powiatowe

twoje-radio-lipsko

parafia-lipsko

rodzina-szkol

lck

fmp

nbportal

oke

strzelec

youtube-logo

bip