Grupa uczniów klas pierwszych uczestniczyła w wycieczce do Lublina

lublin-2016     Dnia 31 marca 2016 r. 30 – osobowa grupa uczniów klas pierwszych liceum i technikum z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych im. Jana Pawła II uczestniczyła w wycieczce do Lublina pod opieką pani Beaty Pałki i siostry Benedykty – Ewy Sadzik.

Celem wyjazdu była przede wszystkim edukacja kulturalna młodzieży naszej szkoły zrealizowana poprzez wizytę w teatrze i muzeum.

Pierwszą i zarazem główną atrakcję wycieczki stanowił pobyt w teatrze i smakowanie klimatu tego miejsca. Obejrzeliśmy spektakl pt. „Kupiec wenecki” w odegrany na deskach Teatru im. Juliusza Osterwy w Lublinie, ale w jego nowej, uwspółcześnionej odsłonie wyreżyserowanej przez Pawła Łysaka. Przedstawienie rozpoczęło się o godzinie 10:00 i trwało około dwóch godzin, ale czas się nie dłużył, ze względu na dobrą grę aktorską oraz na przeniesienie znanych tematów, jak przyjaźń czy miłość w obecne realia.

Następnie około godziny 12:00 grupa uczestników udała się na zwiedzanie Muzeum Lubelskiego. Wraz z panią przewodnik zaczęliśmy zwiedzanie od pochodzącej z XIII wieku Baszty Zamkowej (donżon), gdzie na tarasie widokowym robiliśmy sobie prywatne zdjęcia. Potem przenieśliśmy się do właściwej części obiektu muzealnego, gdzie mogliśmy podziwiać inne zabytki - rzeźby i obrazy, aby na końcu dostać się do punktu docelowego – Kaplicy Świętej Trójcy – jednego z najciekawszych zabytków sztuki średniowiecznej w Polsce. Tam właśnie, zachwycając się widokiem bezcennych malowideł bizantyjsko – ruskich z roku 1418,usłyszeliśmy od przewodnika całą historię kaplicy wraz z ciekawostkami oraz objaśnieniem znaczenia poszczególnych fresków.

Przed wyjazdem, około godziny 14:00, udaliśmy się do galerii lubelskiej „Tarasy Zamkowe”, gdzie zjedliśmy posiłek i odpoczęliśmy. Wycieczka zakończyła się powrotem do Lipska około godziny 17:40.Wszyscy zadowoleni, po podziękowaniach od opiekunów, rozeszliśmy się do domów.