Relacja z pobytu Sandry w Belgii

shmidt-belgia-2014

11 października uczennica klasy III B Sandra Schmidt pojechała do Belgii jako laureatka "Konkursu wiedzy o Unii Europejskiej" ogłoszonego przez posła do Parlamentu Europejskiego Zbigniewa Kuźmiuka.

"Na początku życie jest szkicem, któremu napotkani w przyszłości ludzie dodadzą barw" - tą sentencją nawiązuję do eurodeputowanego Zbigniewa Kuźmiuka, który zorganizował konkurs Wiedzy o Unii Europejskiej dla uczniów klas maturalnych oraz pani Beaty Michalec, która otoczyła mnie opieką i wsparciem w szkole.
Nagrodą w tym konkursie był wyjazd do Brukseli. Konkurs stał się dla mnie początkiem wspaniałej wędrówki po belgijskiej ziemi. Moja przygoda rozpoczęła się 11 października tego roku o godzinie 19.45. Wyjechaliśmy z Radomia bardzo podekscytowani. W drodze oczy można było nacieszyć pięknem niemieckiego krajobrazu. Szczególnie spodobały mi się miejscowości górskie i charakterystyczne dla nich białe domki, które wyglądały niezwykle malowniczo. Podczas podróży miałam także możliwość poznać interesujące osoby z regionu radomskiego.
Następnego dnia dojechaliśmy do hostelu "Cube", który miał się dla nas stać tymczasowym schronieniem. Panowała tam miła i gościnna atmosfera, a czteroosobowe pokoje były niezwykle wygodne. Po rejestracji w hotelu udaliśmy się na krótki spacer do dzielnicy Brukseli - Lauven i zobaczyliśmy tamtejszy stary rynek. To co najlepiej zapadło mi w pamięć to mieszanka nowoczesności z historią. Z jednej strony zbytki i monumenty, a drugiej mnogość sklepów i restauracji. Posiłki zostały nam zaserwowane w restauracji "Colmar", która oferowała smaczne i dobrze podane jedzenie. Wszyscy skończyli kolację uśmiechnięci i najedzeni, by następnie odpocząć w pokoju gościnnym, dostępnym dla wszystkich gości.
13 października po śniadaniu, wyjechaliśmy o godzinie 9.00 zmierzając w kierunku Brugii. Zwiedziliśmy tam najważniejsze punkty turystyczne jak również mogliśmy podziwiać niezwykłą architekturę w stylu neorafaelickim. Stamtąd udaliśmy się do Gent, gdzie w katedrze mogliśmy obejrzeć relikwię chusty św. Weroniki. Kolejnym punktem zwiedzania były odwiedziny lokalnego browaru, który oferował degustację tradycyjnego piwa.
W ostatnim dniu wycieczki czekało na nas jeszcze więcej atrakcji związanych ze zwiedzaniem Brukseli - stolicy Belgii, a także Europy. To tam mieści się siedziba NATO i najsłynniejsze zabytki: Łuk Triumfalny, Królewskie Muzeum Sił Zbrojnych oraz Grand Place, Europarlament i Europalamentarium - stanowiące symbole tego miasta oraz model atomu - Atomium.
Odbyliśmy także interesujące spotkanie z europosłem Zbigniewem Kuźmiukiem, dzięki któremu cały ten wyjazd był możliwy. Okazał się on osobistością niezwykle komunikatywną i otwartą na młodzież. Ostatni dzień wycieczki rozpoczął się niezwykle wcześnie i zakończył przyjazdem do Radomia, wieczorem 15 października. Cały wyjazd mogę zaliczyć jako jedno z moich najlepszych wspomnień. Konkurs i wyjazd utwierdził mnie w przekonaniu, że warto poszerzać horyzonty i poznawać świat w gronie wspaniałych ludzi.