"Systematyczność monitoringu przyrodniczego": wyróżnienia dla szkoły

eduscience

III miejsce dla liceum ogólnokształcącego oraz V dla technikum – to wyróżnienia w konkursie, które otrzymała nasza szkoła w konkursie "Systematyczność monitoringu przyrodniczego".

Konkurs był zorganizowany od 9 września 2013 r. do 15 kwietnia 2014 r. w ramach projektu "Eduscience".

Głównym celem prowadzenia obserwacji i pomiarów w 250 szkołach na terenie Polski było przybliżenie uczniom zawodów o charakterze użyteczności społecznej w ramach tzw. "pracy w służbie". Kandydatom do wielu zawodów stawiane są specjalne wymogi jak konieczność pracy w dni wolne i święta, czy dużej odpowiedzialności za jakość danych.
Monitoring wymagał codziennego określania podstawowych warunków meteorologicznych i codziennej obserwacji przyrody żywej. Uczniowie codziennie umieszczali swoje obserwacje na portalu Eduscience.
Pomiary meteo dotyczyły np.: opadów atmosferycznych (np. gęstości śniegu, pomiarów ph, itp.) oraz stanu rzeki Krępianki (dotyczące głębokości, czystości wody, itp.).
Obserwacje miały na celu m.in.: zanotowanie przylotu lub odlotu bądź przelotów poszczególnych gatunków ptaków na wybranym poligonie (obszarze) testowym oraz porównanie zakwitu wybranych roślin w zależności od lokalizacji (w obszarze zabudowanym i otwartym).
Uczniowie naszej szkoły wywiązali się z tego zadania znakomicie, a za swoją systematyczną pracę otrzymali dwa wyróżnienia.

Uczennice II T:
Ewelina Tarka

Katarzyna Walczyk
Magdalena Pastuszka

2014-05-30-eduscience-lo

 


 

2014-05-30-eduscience-t

praktyki-zagraniczne

edziennik

naukazdalna

 

praktyki-zagranicznestan powietrza

 fundusze1

internat 01

 

ksztalceniedeklaracja1

 

100latniepodle

liceum-roku-2014

starostwo-powiatowe

twoje-radio-lipsko

parafia-lipsko

rodzina-szkol

lck

fmp

nbportal

oke

strzelec

youtube-logo

bip